Βαγγέλης Λαδόπουλος
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Παιδί της άνω πόλης έπαιξε στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης, όπου και μεγάλωσε. Τέλειωσε το 7ο Λύκειο και συνέχισε τις σπουδές του στις Παιδαγωγικές επιστήμες. Στη συνέχεια σπούδασε Νηπιαγωγός και ολοκλήρωσε τις σπουδές του με μεταπτυχιακό “Στις επιστήμες της Αγωγής” .
Υπηρέτησε ως δάσκαλος στην Α΄θμια εκπαίδευση για 28 έτη. Ως δάσκαλος εργάστηκε σε όλους τους τύπους σχολείων: ολιγοθέσια, πολυθέσια, Α.μ.Ε.Α., ολοήμερο και στη διοίκηση, όπου ασχολήθηκε με τα ευρωπαϊκά προγράμματα. Τέλος, υπηρέτησε ως Σχολικός Σύμβουλος στη Χίο. Παρακολούθησε πλήθος συνεδρίων, σεμιναρίων, σε κάποια εκ των οποίων έκανε παρουσιάσεις.
Παράλληλα, είναι διαπιστευμένος ως Εκπαιδευτής Ενηλίκων. Με την ιδιότητά του αυτή εργάστηκε με όλες τις ομάδες. Ιδιαιτέρως ασχολήθηκε με αναλφάβητους, Τσιγγάνους, ανήλικες παραβάτες, γυναίκες απομακρυσμένων και ορεινών περιοχών και φυλακισμένους. Είχε την τύχη να υπηρετήσει στην κεντρική διοίκηση της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, να ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα και να διοργανώνει εκπαιδευτικές δράσεις.
Ιδιαιτέρως σημαντική θεωρεί την εμπειρία την οποία απέκτησε από τις εκπαιδευτικές δράσεις στο Κατάστημα Κράτησης Λάρισας (Φυλακή ενηλίκων ανδρών). Υπήρξε πρωτεργάτης στον τομέα αυτό, αρκεί κάποιος να αναλογιστεί πως την εποχή των παρεμβάσεων εκείνων όχι μόνο δεν είχαν ιδρυθεί τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας αλλά, ήταν ταμπού η είσοδος εκπαιδευτών στη φυλακή. Στον κοινωνικό – συνδικαλιστικό χώρο υπήρξε συνδικαλιστής εκλεγμένο μέλος του Ν. τμήματος της ΑΔΕΔΥ για εννέα έτη. Τέλος, υπηρέτησε για μικρό χρονικό διάστημα ως αντιπρόεδρος του συλλόγου δασκάλων Λάρισας.
Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει τα:
1.”Δημήτρια: ένας θεσμός μέσα στο χρόνο. Α΄ έκδοση 1989, εκδ. Βάνιας. Αφορά στο θεσμό των Δημητρίων που διοργανώνονται κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη και είναι ιστορικό δοκίμιο, το οποίο εξετάζει το θεσμό από τα πρώτα χρόνια ίδρυσης της πόλης. Β΄ έκδοση συμπληρωμένη, 2019, εκδ. iWrite.
2.”Μαθήματα βασικής παιδείας ενηλίκων “. Εκδόθηκε το 1990 από τη Γ.Γ.Ε.Ε. του Υπ. Παιδείας. Είναι βασισμένο στο θεωρητικό πλαίσιο τουP. Freire και αφορά στην καταπολέμηση του λειτουργικού αναλφαβητισμούτων ενηλίκων.
3.Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο συγγραφικό του έργο περιλαμβάνεται και η εκπόνηση εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο αφορά στην «Εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης», για ενήλικες. Ήταν μέλος της συγγραφικής ερευνητικής ομάδας της Φιλοσοφικής Σχολήςτου ΑΠΘ και το οποίο εκδόθηκε το 1991 και χρησιμοποιήθηκε σε όλη την Ελλάδα.
4. «Μια φορά κι έναν καιρό ελπίζαμε στο.. όνειρο», διηγήματα, εκδόσεις Α. Σταμούλη, 2016, Θεσσαλονίκη.
5. «Παράξενο ταξίδι η ζωή», νουβέλα,εκδόσεις Α. Σταμούλη, 2017, Θεσσαλονίκη.
6. «Ίσως», μυθιστόρημα, εκδόσεις Πηγή, 2019, Θεσσαλονίκη.
Τέλος, δημοσίευσε μια σειρά άρθρων εκπαιδευτικού περιεχομένου στον ημερήσιο και περιοδικό τύπο και ασχολήθηκε ως ραδιοφωνικός παραγωγός σε εκπομπή εκπαιδευτικού περιεχομένου.
Είναι μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Λογοτεχνών Βορείου Ελλάδας (ΕΛΒΕ) και της Αμφικτιονίας Ελληνισμού.
Έχει δύο παιδιά, τον Δημήτρη – Αλέξανδρο και τη Δέσποινα – Ευαγγελία.
